Som lotto fast utan högvinst!

Försäkringskassan, förstår inte hur dom fungerar. Ansöker man om föräldrapenning innan den 15e i månaden så får man pengarna utbetald i slutet av månaden. Men jag som inte kunnat säga i förväg vilka dagar jag ska ta ut föräldrapenning och istället ansökte den 20e har nu ingen aning om när jag får några pengar! Dom har 30 dagar på sig att fixa det så inte längre än så, men allt däremellan.
Känns som lotto. Har man tur får man pengar... Man kan se när utbetalningen ska vara 1 dag innan. Vad hjälper det???? Vill ju veta om jag får pengar nu eller om 3 veckor så jag kan ta ställning till om jag ska fixa pengar på annat sätt. Kanske råna en bank? Ja det gör vi.....INTE!

Näe nog med klagande. Nu ska jag slå mig ner i soffan och kolla på blåsta brudar i Robinson. "Aha, ska vi inte bo på hotell och vara på semester typ...." Man undrar ju vad vissa hade föreställt sig!
Ha en toppen kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0