Cliniderm!

Som Buzzador har förmånen att få testa på Cliniderm by ACO. Det är en hudvårdsserie utvecklad i norden för våra nordiska förhållanden. Jag ska under några veckor använda: Rengöringsmjölk, dagcreme och serum.


Huden är ju vårt viktigaste skydd mot yttre påfrestningar och kan försämras av t ex kyla, torr luft och luftföroreningar. Även stress kan påverka huden. Här i norden har vi ett torrt klimat och stora temperaturväxlingar som gör att huden måste anpassa sig snabbt. Cliniderm har en optimal sammansättning av effektiva fuktgivande ämnen, en så kallad klimatblandning. Produkterna är utvecklade att användas tillsammans för att öka hudens motståndskraft och motverka ålderstecken.
Vill du veta mer om Cliniderm och deras produkter klicka här: Cliniderm

Jag har nu under några dagar använt produkterna och tycker hittills följande:
Positivt
* Bra och hygieniskt med pumpflaska
* Lätt att applicera
* Dryg, räcker med lite
* Luktar gott
* Hudens känns mjuk och smidig hela dagen

Negativt
* Innehåller parabener, forskning tyder på att parabener kan störa våra hormoner och fertiliteten
* Innehåller ingen solskyddsfaktor, borde vara spf 15 tycker jag

Funderingar
Behövs det verkligen ett serum? Kan man inte slå ihop dagcreme och serum så att man slipper använda 2 olika produkter? Skulle gärna prova nattcremen då jag nu använder dagcremen även under natten.

Återkommer med fler funderingar då jag använt produkterna lite längre! Kommer under veckan att lägga ut en tävling där du kan vinna ett testkit från cliniderm så glöm inte att hålla koll om du vill vara med och tävla!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-04 @ 02:14:21
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0